
We investeren verder in kwaliteit en kwantiteit van de ambtelijke organisatie.
Het verhogen van de kwaliteit van de dienstverlening en advisering voor inwoners, bedrijven en instellingen staat doorlopend op de agenda. We zijn een betrokken dienstverlener, met oog voor de wensen van onze inwoners. Dit betekent verdere investeringen in kwaliteit en kwantiteit van de ambtelijke organisatie. Onze aandachtspunten zijn:
- De kwaliteit van persoons- en adresgegevens voldoet aan alle eisen.
- Verbreding van de kennis van medewerkers. Door de toenemende digitalisering is de dienstverlening anders ingericht. Dit betekent dat er meer kwaliteit aan de achterkant wordt geboden, zoals bijvoorbeeld meer inhoudelijke controle op identiteits- en adresfraude.
- De privacy is zo goed mogelijk gegarandeerd; (zorg-gerelateerde) persoonsgegevens zijn veilig bij de gemeente.
- Interne processen zijn tegen het licht gehouden en verbetering is doorgevoerd waar nodig.
- Zoveel mogelijk taken worden aan de voorkant van de organisatie afgehandeld, waarbij de inwoner in één handeling bediend wordt.
- We werken vanuit de bedoeling. De vraag van de inwoner is leidend bij de uitvoering van onze taken. Daar waar wet- en regelgeving beperkend is, gaan we op zoek naar mogelijkheden om de vraag van de inwoner mogelijk te maken.
Oranje
We blijven continu bezig met het doorontwikkelen van de organisatie, eind 2024 hebben we bijvoorbeeld de We Work Waalre enquête gehouden. We gaan aan de slag met de resultaten door sessies voor de medewerkers te organiseren en bijvoorbeeld een nieuwe gesprekscyclus te implementeren.
Groen
Dit blijft een doorlopend proces.
Groen