
Ambitie: Dienstverlening
Herijking kadernota Dienstverlening 2026
Terug naar navigatie - Herijking kadernota Dienstverlening 2026Visie op dienstverlening is vastgesteld. Er is geen extra budget voor invoering beschikbaar. Door werk met werk te maken (o.a. in kader van automatisering) voeren we de nieuwe dienstverlening gefaseerd in. Goed Werkgeverschap vraag blijvend investeringen in werkomstandigheden, ontwikkelen en opleiden van medewerkers.
Kader Raadsprogramma
Terug naar navigatie - Kader RaadsprogrammaIn 2020 is de dienstverlening vanuit de organisatie verbeterd. Maar er is meer verbetering mogelijk. De dienstverlening organiseren we steeds meer digitaal. Sommige inwoners kunnen daarin niet mee.
Mede daarom blijft het van belang om elkaar persoonlijk te ontmoeten. En een loket te hebben in het Huis van Waalre. We willen dat de dienstverlening zich richt op meedenken met de wensen van onze inwoners, voor zover dit kan. Sommige regels moeten we immers (wettelijk) uitvoeren. De gemeente communiceert daar open over. Dan weten zowel inwoners als gemeente wat zij van elkaar kunnen verwachten. Daarnaast is het belangrijk dat onze gemeente voldoende menskracht heeft om de dienstverlening goed uit te kunnen voeren. We willen dat de gemeente een betrokken dienstverlener is, met oog voor de wensen van onze inwoners. Hulpvragen bekijken we zoveel mogelijk vanuit de persoonlijke behoefte die er is en minder vanuit de regels.
Wat willen we bereiken?
Terug naar navigatie - Wat willen we bereiken?1. De openingstijden blijven ruim en op werkdagen zijn we goed bereikbaar voor vragen van onze inwoners.
Terug naar navigatie - 1. De openingstijden blijven ruim en op werkdagen zijn we goed bereikbaar voor vragen van onze inwoners.2. Onze gemeente is altijd klaar en voorbereid op nieuwe wetgeving en het dienstverleningsconcept past daarbij. De organisatie werkt volgens een dienstverleningsconcept
Terug naar navigatie - 2. Onze gemeente is altijd klaar en voorbereid op nieuwe wetgeving en het dienstverleningsconcept past daarbij. De organisatie werkt volgens een dienstverleningsconcept3. Er wordt zowel digitaal als analoog gecommuniceerd en het streven is al onze inwoners te bereiken.
Terug naar navigatie - 3. Er wordt zowel digitaal als analoog gecommuniceerd en het streven is al onze inwoners te bereiken.4. We breiden de organisatie uit, met nadruk op kwaliteitsverbetering van dienstverlening en advisering, op zaken die prioriteit hebben.
Terug naar navigatie - 4. We breiden de organisatie uit, met nadruk op kwaliteitsverbetering van dienstverlening en advisering, op zaken die prioriteit hebben.Wegens een kleine bezetting is de gemeentelijke organisatie nu te krap om alle taken uit te
voeren.